14 Mei - Kopieën - Kopieën - Stichtingchauffeurstoekomst 2017-2018

Stichting Chauffeurstoekomst
Ga naar de inhoud

14 Mei - Kopieën - Kopieën

Actie
Woord van de voorzitter van Stichtingchauffeurstoekomst

[image:image-1]


Hallo Medestanders en Tegenstanders zowel Werkgevers als Werknemers als ook de heren en dames volksvertegenwoordigers ,

Het mag nu zo genoegzaam wel bekend zijn dat wij met z’n allen al veel bereikt hebben ( ik ga hier niet alle “wapenfeiten” opnoemen ) ,misschien in de ogen van sommige wat te langzaam maar zeker niet te laat is mijn mening en met mij vele anderen die achter de schermen verschrikkelijk hard bezig zijn om het tij te keren , zie de reactie’s in de politiek en ook zeker de media aandacht die er is voor onze strijd voor een eerlijke boterham die wij trachten te verdienen met eerlijk werk !!

Welnu , het is nu ook wel bekend dat er 14 mei wat groots staat te gebeuren , nu is het wel zo dat als wij dit echt een succes willen laten worden ,dat het heel belangrijk is dat wij in grote getallen ons ongenoegen laten blijken , immers als we daar met een flut opkomstje staan van 20 personen we maar beter gelijk een uitkering aan kunnen gaan vragen en lekker op de vangrail gaan zitten , denk nou niet ik heb daar niets te zoeken want mijn werkgever betaalt alles netjes , vraag jezelf maar eens af hoe lang dat nog gaat duren dan ,immers jou werkgever die alles netjes probeert te doen gaat er ook niet aan ontkomen door dat de kosten oplopen en de prijzen dalen dat hij op het moment daar aankomt dat hij besluit dit kan zo niet meer , want ook hij vecht zich kapot om het hoofd boven water te houden en zijn verantwoordelijkheid tegen over zijn personeel te nemen  maar een keer is genoeg is genoeg  en gaat daar ook het onvermijdelijke  doek vallen wat dat inhoudt hoef ik jullie ook niet uit te leggen simpel .

Daarom is het heel belangrijk dat 14 mei een succes wordt , daarom doe ik een beroep op jullie aanwezigheid ; werkgevers , werknemers , voorstanders , tegenstanders !

We zitten allemaal in de zelfde lekke wrakke roeiboot en er zijn erbij die moeten roeien en er zijn erbij die moeten hozen maar we zullen dit wel samen moeten doen , dit gaat er niet om wie is het beste vakbondje wie heeft het grootste ego of wie heeft de beste ideeen , nee dit gaat om een sector als wij het nu niet eens worden en wij daar niet massaal achter gaan staan straks in Nederland niet meer bestaat  en dat is wel jullie eigen toekomst zowel werkgevers als werknemers voor en tegenstanders maar vooral eerlijke hardwerkende mensen die een eerlijke boterham willen verdienen voor hun naaste .

Daarom zullen wij moeten zorgen dat die wrakke lekke roeiboot blijft drijven en dat wij veilig de overkant halen  voor een betere en eerlijkere toekomst voor ons allen , want als wij dat niet doen gaan we naar de kelder oftewel dan verzuipen wij met z’n allen

Bedenk wel transport zal altijd blijven bestaan maar of jij daar aan mee mag blijven doen zowel werkgever als werknemer voorstander of tegenstander ,heb je nu zelf in de hand , want nu niet kleur bekennen betekent gewoon dat voor jou het licht uitgaat vroeg of laat  en waarschijnlijk eerder dan later .
Gebruik niet het excuus ik heb geen tijd want naar Assen komen we zeker met 50000 man Truckies kijken , gebruik  niet het excuus ja dat scheelt mij teveel omzet , want je omzet loopt al jaren terug en met een feestdag in het buitenland sta je ook van je eigen geld stil en zo kan ik wel 100 flauwekul excuses verzinnen .

Bedenk goed een jaar heeft 365 dagen en 52 weken  dus een dag investeren in je zelf om zo die andere 51 weken of 364 dagen wel een fatsoenlijke boterham te verdienen is eigenlijk een minimale investering in je eigen toekomst en een rechtvaardige en eerlijke transport markt zonder de uitwassen die wij allemaal meer dan genoeg kennen en waar een aantal handige jongens op verwerpelijke wijze misbruik van maken om zo hun zakken te vullen dmv uitbuiting verdringing en slavernij waardoor wij bijna allemaal al met de nek in de strop hangen en die langzaam maar zeker strakker getrokken wordt  , daarom een dag investeren in jezelf is niet duur , oftewel de dood of de Gladiolen , het is nu of nooit !!!

Daarom 14 mei  restaurant de 2e Steeg in Hoevelaken verzamelen en dan zullen wij weleens laten zien dat genoeg is genoeg we zijn het zat om ons langzaam te laten wurgen door een stel uitbuiters !!!
Wij gaan Samen die wrakke lekke roeiboot genaamd Transport naar een veilige haven brengen voor ons aller toekomst , want zonder is er geen toekomst  dan gaat het licht uit voor een ieder !!!

Voor nadere info kijk op www.chauffeurstoekomst.nl Alleen ben je niets maar samen staan we sterk .


JH ( Loek Koenders)

Voorzitter , Stichting Chauffeurstoekomst

Draaiboek van de actie dag

Beste mensen,

Onderstaand de instructies voor de actie: 14 Mei Stop Kallas!

Europa staat in 2013 in het teken van het debat over de toekomst van Europa. Europa wil dit debat voeren met de mensen die in Europa wonen en werken. Men heeft een mooie leus bedacht:

“Het gaat om Europa, het gaat om u, doe mee aan het debat”

In het onderstaande filmpje een korte impressie:

http://ec.europa.eu/debate-future-europe/index_en.htm

De transportsector gaat gretig in op het verzoek van Europa. Op 14 Mei laten de individuen van de weg, die dag in dag uit geconfronteerd worden met de uitwassen van ons vrij Europa, als collectief hun stem horen. Op 14 Mei bellen, sms’en, faxen en mailen chauffeurs massaal naar Eurocommissaris Kallas en zijn assistenten. We geven een vrij eenvoudige boodschap af: Geen verder vrijgave van de cabotageregels! Stop sociale dumping in transport!

In Nederland gaan we de dag in met als leus:

“Hou transportsector hoog, bel Eurocommissaris Kallas plat”

Laat alle deelnemers hun mobiele telefoon meenemen! Vanaf 8:00uur worden de te bellen telefoonnummers uitgedeeld en kunnen we beginnen met het debat richting Brussel!

We bereiken die dag drie dingen:

- Chauffeurs laten die dag zien en horen dat de maat vol  is
- Europa krijgt de klachten van de chauffeurs in het politieke hart aangeleverd ( ze vragen er immers om )
- In Nederland en de rest van Europa worden nationale overheden en politiek wederom geconfronteerd met hoe het er voor staat

Het programma:

8:00uur: verzamelen bij de 2e Steeg op Amersfoort http://www.detweedesteeg.nl/, hier worden de te bellen nummers en de dag instructies uitgedeeld. Iedereen krijgt hier de exacte route en adressen die we aandoen. Dit is van groot belang aangezien we met een heel konvooi zijn en we niet overal even gemakkelijk kunnen parkeren.

9:00uur: aftrap bel actie, de voorzitters van FNV en CNV bellen als eerste met Eurocomissaris Kallas met de boodschap: Geen verder vrijgave van de cabotageregels! Stop sociale dumping in transport! . De deelnemers beginnen daarna met bellen en sms’en.

10:30uur: in konvooi vertrekken naar Schenk Tanktransport in Papendrecht.

12:00uur: de directeur van Schenk belt met Kallas met als boodschap: Geen verder vrijgave van de cabotageregels! Stop sociale dumping in transport! Aansluitend vertrek we in konvooi naar de EVO ( de verladers, die voorstander zijn van vrijgeven van de cabotage ).

13:00uur: korte manifestatie bij de EVO in Zoetermeer. De EVO mag publiekelijk kleur bekennen over waar het in de transportsector naartoe moet.

Vanaf de EVO gaan we in bussen verder, eerst naar TLN. Ook krijgt iedereen hier een lunch.

14:00uur: voorzitter Alexander Sakkers van TLN spreekt zich uit….., altijd een verrassing.

Indien de dag goed verloopt zullen we na TLN met bussen naar de laatste locatie gaan voor een mooie nabrander in de richting van Eurocommissaris Kallas. We maken ons laatste bezoekje nog niet publiekelijk. Dit zal gaandeweg de dag met de aanwezigen besproken worden en alleen doorgaan als de dag goed verloopt.

De bussen zullen de aanwezigen na afloop, aan het einde van de middag, weer terug naar Zoetermeer brengen. Hier eindigt de dag waarna de aanwezigen al dan niet in konvooi huiswaarts keren.

Met strijdbare groet,
Hans Teunissen
Rob van Elk
Roelof Bonte
Johan van Dijk
Birgitte Staal
Minke Jansma
Edwin Atema


© chauffeurstoekomst.nl sinds 2007
Terug naar de inhoud