Januari 2013 - Kopieën - Stichtingchauffeurstoekomst 2016 -2017

Stichting Chauffeurstoekomst
KVK 56199317 - Rechtspersoon
ABNAMRO reknr: NL35ABNA0484876546
Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Collumn

Onbegrijpelijk.
Ik dacht, als ik ouder wordt, dan begrijp ik het steeds beter, maar tot mijn ergernis ben ik er achter gekomen dat ik het langzamerhand helemaal niet meer ga begrijpen hoe het allemaal werkt. Laat ik hier van een voorbeeld geven, wij kiezen mensen in het Europees Parlement om voor ons allemaal in Europa een beter leven en een eerlijke concurrentie positie te garanderen. Wat blijkt, deze Europarlementariërs zijn verworden tot Eurofielen, met maar een belang, zoveel mogelijk landen er bij en er zelf een riant salaris verdienen.
Volgens een televisie uitzending in België verdiend een Europarlementariër ongeveer             € 13.000,- per maand en betaald bijna geen belasting. Bij een Eurocommissaris is het nog veel gekker, deze verdiend ongeveer € 22.000,- per maand. Hij krijgt na aftreden voor 5 jaar nog een pensioen mee van € 4.500,- per maand. Voor iedere vergadering, ongeveer 10 per maand, krijgen zij € 300,-. Tevens heeft het Europees Parlement gevraagd aan de lidstaten om de bijdragen aan de EU met 6 procent te verhogen, zijn zij nu gek of ben ik dat.

Kroatië, Albanië en Moldavië moeten ook nog toe gaan treden en er zijn stemmen op gegaan om delen van Afrika toe te laten treden via het Schengen verdrag, vrij verkeer van personen en goederen tot Europa. Dan hebben wij gelijk geen immigranten meer, hoe gek kan men zijn. De corruptie is nu al een groot probleem en de marktverdringing van solide West-Europese bedrijven, door de lage lonen,  zeker in het transport en de bouw is langzamerhand een ramp aan het worden. Echter er zijn nog steeds organisaties zoals VNO-NCW die er voor pleiten om de werkvergunning voor Roemenië en Bulgarije op te heffen en vele duizenden Roemenen en Bulgaren extra hier heen te halen.
Pas geleden was er een stuk op televisie hoe er om gegaan wordt met EU-gelden aan de Zwarte zeekust voor het bouwen van hotels. Het is een grote maffia bende die ook nog eens het milieu daar vernietigd door alle vuil van deze hotels, rechtstreeks in de zee te laten stromen. Je zwemt daar tussen alle vuil uit de wc`s, heerlijk, heerlijk.
Maar het krankzinnige is dat zij van de EU geld krijgen om zuiveringsinstallaties te laten bouwen, echter dit geld is op onverklaarbare wijze verdwenen, nou ja onverklaarbaar.
Toetreding van deze landen is voor mij totaal onbegrijpelijk!!!!

Waar gaan wij naar toe, een bitter voorbeeld is Spanje, er zijn nu 2 miljoen Oost-Europeanen in Spanje. Zij zijn grotendeels schijn zelfstandigen en kosten twee tot drie euro per uur.
Als een jongere daar aan het werk wil, dan kost hij acht tot tien euro per uur. De werkgevers kiezen voor een Oost-Europeaan en de jeugdwerkloosheid is nu opgelopen tot 51%.
Spanje vraagt niet om een werkvergunning en zit nu in de grootste problemen.
Het is werkelijk onbegrijpelijk, wat een stomme politici!!!, elke burger kon per direct vertellen wat de gevolgen zouden zijn, maar de Eurofielen snappen het nog steeds niet.
Griekenland is nu vol gestroomd met immigranten uit Afrika en zij vragen om ondersteuning aan ons, om ze Europa binnen te laten gaan. In Italië is het niet veel beter.
Er is nu ongeveer 1.000 miljard nodig om deze landen te redden, onbegrijpelijk.
De Noordelijke landen worden hier door zwak, als dat gebeurt, dan zijn wij allemaal zwak.

Op 24 september gaan wij met 5 konvooien naar Brussel. Belgie, Nederland, Duitsland en Frankrijk gaan protesteren, mede ondersteund door Spanje, Denemarken, Noorwegen en Zweden. BTB Belgie, FNV en VERN Nederland organiseren. Als je de kans krijgt, rij mee, laat het niet gebeuren dat deze politici stompzinnig door kunnen gaan.

In Nederland begrijp ik het ook niet meer. Met moeite hebben wij 1.500 man op de been gekregen in Zwolle, in België ongeveer 800 man. De FNV heeft 30.000 leden, velen hebben hard gevochten voor een magere cao en de leden moesten via landelijke vergaderingen deze cao goed of afkeuren, er kwamen 160 man, onbegrijpelijk.

Op de Rai in Amsterdam kwamen 50.000 man, Truckstar festival kwamen 60.000 man.
VERN staat met een stand op 1 september bij de Kasteeltruckers in Coevorden, daar komen ongeveer 15.000 man. Voor onze eigen boterham en inkomen voor ons gezin hebben wij geen tijd, maar als er bier is, dan hebben wij alle tijd.

Als wij met 60.000 man op het Malieveld zouden staan, dan hadden wij gewonnen, maar dan hebben wij geen tijd!, onbegrijpelijk.

VERN heeft een programma waar je op alle pompen in Europa 10% gratis kunt tanken.
Hoe kan dit, zult u zich afvragen, nou het is heel eenvoudig. In het programma “gratis leren per liter” kun je het economisch rijden leren, dit scheelt, en het is al vele malen onderzocht, ongeveer 14% brandstof gebruik, laten wij dit nu op 10% houden.
Als ik in Rotterdam een pomp zou openen die 10% brandstof gratis weg geeft, dan stonden er lange files voor deze pomp.
Via het “leren per liter systeem” kun je gratis de wettelijk verplichte code 95 halen voor je rijbewijs. Elke 5 jaar moet men 35 uur nascholing volgen, via deze nascholing kan men iedere 5 jaar € 18.600,- besparen per chauffeur. Kun je in België tanken dan loopt dit op naar
€ 24.000,-  per chauffeur.De nascholing moet klaar zijn voor 1 september 2016.
Als je de code 95 niet hebt op je rijbewijs, dan sta je stil en heb je je ontslag te pakken.
Je krijgt dan 70% van je laatst verdiende loon, na ander half jaar ga je de bijstand in voor
€ 1.300,- per maand. Brussel gaat niet uitstellen, onder geen voorwaarde, geloof dit sprookje niet!! Maar ondernemers en chauffeurs verdienen nog steeds bakken met geld, want we gaan met 60.000 man naar Truckstar en niet naar een vergadering, waar we wezenlijk wat kunnen veranderen voor onze kinderen en kleinkinderen, ik begrijp er niets meer van!!

Klaas de Waardt

Voorzitter VERN

©stichtingchauffeurstoekomst.nl - 2016

Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu