Juni 2013 - Kopieën - Stichtingchauffeurstoekomst 2016 -2017

Stichting Chauffeurstoekomst
KVK 56199317 - Rechtspersoon
ABNAMRO reknr: NL35ABNA0484876546
Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Collumn

Aan de voorkant de ramen zemen, terwijl aan de achterkant het huis afbrand.
Praatjes vullen geen gaatjes zei mijn moeder altijd. Onze heren en dames politici praten wat af, zonder daadwerkelijk resultaten te boeken. Er zijn vele problemen in Nederland en de rest van Europa, economische en sociale problemen. Iedereen komt geld tekort, vooral de overheden zijn daar meesters in. Deze problemen gaan zij natuurlijk op een zeer deskundige wijze oplossen. Eerst ga je het volk een doem scenario voorhouden, want anders is er geen draagvlak. Daarna ga je maar twee woorden gebruiken, bezuinigen en de belastingen verhogen, probleem opgelost. Maar is het werkelijk allemaal wel nodig, eigenlijk niet, want als men ons geld op de goede wijze uitgeeft, dan is er niets aan de hand. Laat ik eens een leuk rekensommetje maken, waar wij ons geld aan uitgeven wat niet nodig is.
4 miljard gaat er naar buitenland voor huursubsidie, kinderbijslag enz.
0.5 miljard is er gegaan naar de Fijra, totaal onzinnig.
2 miljard teveel aan declaraties voor de zorgkosten.
12 miljard door gemeenten aan niet voltooide of onzinnige projecten.
15 miljard naar de Betuwe lijn, die ook zonder kosten door de binnenvaart gedaan kon worden, Duitsland gaat er misschien in 2020 aan beginnen.
Over alle sectoren, inclusief transport, vele miljarden aan niet afgedragen loonheffing, pensioen, mrb, zorgkosten enz.
476 illegale uitzendbureaus, postbusfirma`s enz. werken hier hard aan.
0,5 miljard extra naar de EU, foutje bedankt.

Ik kom hier al aan zeker 33 miljard, die niet noodzakelijk is en hier voor is uiteraard niemand verantwoordelijk. Zij die hier wel verantwoordelijk waren zijn natuurlijk geschokt en er worden vragen gesteld in de tweede kamer. Iedereen weer tevreden en men gaat weer verder met de orde van de dag.

Bij de bejaarden is natuurlijk ook nog geld te halen. Mijn moeder is 83 jaar en gaat niet meer de straat op om te protesteren, het zou een rustige demonstratie worden.
Het gekke is als de ene bejaarde de andere bejaarde meer als twee keer in de week de helpt, dan wordt er gelijk gesproken van samen wonen en gaat de uitkering fors omlaag. Aan tonen dat je wel degelijk in twee huizen woont, is niet relevant. Op het pensioen korten is natuurlijk ook favoriet, gewoon de indexatie niet meer betalen, dan gaan zij vanzelf 2.5% per jaar er op achteruit. Gelukkig weten onze bejaarden nog heel goed wat armoe is en zetten de tering naar de nering, want zij schamen zich rot om het te laten blijken. Het is eigenlijk jammer dat onze politici dit ook weten. Onze politici zeggen dat onze bejaarden rijk zijn, zij hebben vaak na dertig jaar werken hun huis vrij. Maar het grote punt is natuurlijk dat als zij bij de supermarkt moeten afrekenen, zij dit niet met stenen kunnen betalen.

Is Nederland dan zo arm, natuurlijk niet, wij hebben op onze huizen een hypotheekschuld van 650 miljard en een staatsschuld van 450 miljard, in totaal 1.100 miljard.
Onze pensioenfondsen hebben een waarde van 1.2 biljoen op de bank staan.
In maart 2013 volgens het CBS hebben wij een spaartegoed op de bank staan van 328 miljard. Totaal aan waarde 1.525 miljard. Huizen die betaald zijn, goudvoorraad, eigendommen van de staat, niet meegerekend.
Ieder bedrijf zou ontzettend gezond zijn als zij deze cijfers hadden.
Echter toch geeft onze regering 8 miljoen per dag teveel uit, iedere drie uur 1 miljoen!!!
Professor Smalhout, die ik zeer waardeer, zei in 1994 hadden wij 4 mensen aan een ziekenhuisbed staan, inclusief management. Nu in 2013 staan er 10 mensen aan een ziekenhuisbed, terwijl de verpleging aan het bed is verminderd. Er zijn ongelofelijk veel managementlagen bijgekomen. Misschien dat wij daar al 1 miljoen per uur kunnen bezuinigen. Wij geven nu 5.600 euro per jaar uit, per Nederlander aan zorgkosten, dat is twee maal zoveel als in het jaar 2000. Zijn wij twee keer zo ziek geworden??  Aan de voorkant doen wij het eigen risico verhogen en aan de achterkant komen er management lagen erbij.    

Waar zijn wij nog meer aan het ramen zemen, terwijl het huis afbrand. Eurocommissaris Slim Kallas heeft onder druk vanuit Europa de huidige cabotageregels gehandhaafd.
3 ritten in de week blijft de norm. Wij zijn hier heel blij mee, want na zes jaar vechten vinden wij dit een uitstekend resultaat. Maar het gaat ons nog niet ver genoeg, want in internationaal verband willen wij hetzelfde als In Finland en hoogst waarschijnlijk in Denemarken. Geen drie ritten, maar tien ritten in drie maanden. Dit zou onze sector weer een grote kans geven, maar nu gaat het huis aan de achterkant weer afbranden, want zij die dit moeten controleren, de overheid, gaat bij de ILT bezuinigen. We hebben nog maar twintig wegcontroleurs van de drie honderd. VERN is zes jaar geleden begonnen met het rapport de “Poolse Schokgolf” gelukkig zijn de ogen na die jaren bij iedereen ook open gegaan, nadat zij de VERN iedere keer in het verdomhoekje hadden gezet. Maar goed, geen rancune want het gaat uiteindelijk om het resultaat. In de vorige Trucks heb ik aangegeven wat onze volgende doelstellingen zijn, dit zal heel moeilijk worden, maar als ons dit lukt, dan is onze sector weer gezond, minimale vrachtprijzen, gecontroleerde en gecertificeerde transportbedrijven, herkenbaar aan een oranje rand op de kentekenplaat enz.
Dit kan alleen met behulp van de transportbedrijven en haar chauffeurs, de druk die we uitgeoefend hebben op de cabotage regeling heeft gewerkt, dus actie voeren helpt.

Met het continueren van de cabotage regeling zijn de politici de ramen aardig aan het zemen, maar als zij niet gaan controleren, zo streng als bij de bejaarden, dan gaat het afbranden aan de achterkant van het huis gewoon door. Handhaving van de wet is het grote woord voor de komende jaren. Alles gaan controleren via de computer gaat absoluut niet, wegcontroles dat helpt. Maar dan ook iedereen van de weg, en als men niet kan aantonen dat men correct bezig is, vooral bij buitenlandse transporteurs, ook zij die een postbusfirma hebben, dan brand het huis alsnog af. Zij die cabotage doen in Denemarken, moeten bij een controle aantonen wat zij de laatste zeven dagen hebben gedaan, al duurt de controle uren, dat maakt niet uit. Hard aanpakken al die fraude.

Mijn moeder zei altijd, als je een kind de vrije hand geeft, dat wordt het een grote los geslagen bende. Ik kan mij de tikken om mijn oren nog goed herinneren, het is nu tijd dat wij ook tikken gaan uitdelen, want nu is het een losgeslagen bende.

Klaas de Waardt

©stichtingchauffeurstoekomst.nl - 2016

Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu