Pagina 67 - Kopieën - Kopieën - Stichtingchauffeurstoekomst 2017-2018

Stichting Chauffeurstoekomst
Ga naar de inhoud

Pagina 67 - Kopieën - Kopieën

Archief
Het Driewerf NEE van Chauffeurstoekomst.

Op 6 april word Nederland een referendum gehouden over het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne.
Chauffeurstoekomst steunt in deze twee NEE campagne's, nl die van GeenPeil en van de SP.
Nu dragen beide partijen legio voorbeelden aan waarom je NEE zou moeten stemmen, ook ingegeven door de totaal verschillende politieke achtergrond van beide partijen, echter maken wij van Chauffeurstoekomst een overweging die alles met transport te maken heeft.

Na het aanvankelijke hoera verhaal over welke enorme voordelen er zouden zijn voor de Nederlandse Transportsector in een Europa met open grenzen werd dat ingehaald door de keiharde werkelijkheid, Nederlandse bedrijven kregen te maken met moordende concurrentie van spotgoedkope transporteurs uit het voormalige Oostblok die ook nog eens zwaar werden gesubsidieerd vanuit de Brusselse vleespotten.
Goed voorbeeld hiervan is Polen, kreeg het land in de toetredingsprocedure vanaf 1998 al 2,5 miljard geschonken, na de toetreding in 2004 is de transportsector in Polen gesponsord met honderden miljoenen vanuit Brussel met als gevolg dat het land nu in 2016 marktleider in het Europese wegvervoer is.

De gevolgen voor de Nederlandse transportsector waren desastreus, veel bedrijven stopten, gingen failliet of werden overgenomen, duizenden chauffeurs raakten zonder werk, mede door de vloedgolf aan spotgoedkope chauffeurs uit de Moe-landen, De Nederlandse chauffeurs die nog wel werk hadden hebben gezien dat in de afgelopen pakweg 15 jaar hun arbeidsvoorwaarden in sneltrein vaart achteruit zijn gegaan.

Nu zeggen de pro-EU politici dat het "slechts"een samenwerkings verdrag is en dat er nog lang geen sprake is van toetreding van de Oekraïne tot de EU maar wij zien dat associatieverdrag als een eerste en onomkeerbare stap op weg naar toetreding en dus open grenzen met de Oekraïne.

En het laatste waar de Nederlandse chauffeur op zit te wachten is een nieuwe vloedgolf van spotgoedkope transporteurs en chauffeurs uit een door en door corrupt land na alle moe-land ellende waar we tot nu toe al mee te maken hebben.

Het referendum is een democratisch recht, naast verkiezingen, het ultieme middel om als gewone burger invloed uit te oefenen op politieke besluiten, wellicht HET middel om dit onzalige verdrag van tafel te krijgen en tevens het signaal aan de EU elite dat we schoon genoeg hebben van hun transportliberalisatie.

DUS GA VOORAL STEMMEN OP 6 APRIL.....
TEGEN HET ASSOCIATIE-VERDRAG TUSSEN DE EU EN OEKRAÏNE .....EN VOOR EEN BETERE "CHAUFFEURSTOEKOMST".

© chauffeurstoekomst.nl sinds 2007
Terug naar de inhoud